Razmišljanje: Kako motivirati ponudnike vsebin na Internetu, da bi svoje vsebine ponudili tudi preko IPv6?
To je težava, s katero se soočamo širom sveta, IPv6 se počasi začenja uvajati pri ponudnikih dostopa do interneta, ponudniki vsebin so pa še vedno večinoma ignorantski do prihajajočih sprememb. Veliko sem razmišljal, kako jih motivirati, da bi naredili ta korak in svoje vsebine ponudili preko obeh protokolov in med enim današnjih pogovorov se mi je porodila zanimiva ideja…
Kaj je osnovno načelo ponudnikov vsebin na internetu? Tipično zaslužek. Imamo več tipov vsebin, eni ponujajo novice in članke ter služijo z oglaševanjem, drugi pa preko svojih vsebin na spletu ponujajo svoje storitve – in to je dejansko lahko karkoli, od potovalne turistične agencije, ki ponuja počitnice v Grčiji pa vse do kovaških mojstrov iz Krope, ki kujejo žeblje; vse se prej ali slej znajde na internetu.
Vse v redu in prav, če ne bi podobnih storitev, vsebin ali predmetov na Internetu ponujala tudi konkurenca. Ker si iskanja po internetu zadnja leta ne predstavljamo brez iskalnika Google, se je na tem področju razvila prava vojna med ponudniki vsebin, kdo bo po Googlovih “pravilih” pripravil in priredil svoje vsebine na tak način, da bodo v rezultatih iskanja čim višje. Temu se reče konkurenčen boj in prav je tako. Tista stran ki bo bolje optimizirana bo na iskalniku kotirala višje za določene ključne besede.
Iz tega se je razvil čisto nov posel, SEO imenovan. Kaj to pomeni? Search Engine Optimisation. To postaja cela znanost, saj tu že leta nastaja tekma, kdo bo koga prelisičil. Zaradi tega Google vedno znova posodobi in spremeni pravila in algoritme, po katerih se vsebine razvrščajo v rezultatih iskanja. Podjetja, ki stremijo po boljši poziciji in s tem zaslužkom pa so pripravljena narediti vedno več, da bi bili pred tekmeci, če ne drugače pa vsaj na Google iskalniku.
Pa poglejmo situacijo iz druge plati, kaj hoče Google od nas? Da so vsebine relevantne, da je uporabniška izkušnja strani, katere predlaga prve dobra. Zato so pravila, katerih se moramo držati.
Čez nekaj malega časa bo začelo zmanjkovati IPv4 naslovov in ne vemo, kaj se bo takrat dogajalo. Zakaj torej Google ne bi kot enega od kriterijev za razvrščanje upošteval tudi, če je vsebina dostopna iz IPv4 in IPv6 omrežja, če ima A in AAAA zapis? To je pa ja “future-proof”, a ne? Predvsem bi pa moral Google to na dolgo in široko oznaniti ter povedati na glas, da bodo višje uvrščene strani in vsebine, do katerih se dostopa preko obeh protokolov.
Bang, v tem trenutku se zgodi plaz prehoda vsebin na IPv6 omrežja, saj nihče noče zamuditi priložnosti, da bi bil bolje uvrščen, kot je sedaj, nikakor pa slabše, saj to pomeni, da jih je konkurenca prehitela. Ponudniki vsebin bi verjetno takoj zahtevali IPv6 povezljivost do njihovih strežnikov, predvsem pa čimhitrejšo dejansko pojavnost na obeh protokolih. V SEO vojno lahko dodamo še en koristen element – ali ponujamo vsebino na obeh Internetih.
Lorenzu Colittiju in Eriku Klineu sem to idejo ravnokar napisal v e-mailu, bom počakal na odgovor. Če bi v resnici rad 6::gle kaj koristnega naredili za uvedbo IPv6 in prihodnost Interneta, potem ima sedaj priložnost.
Če moj predlog zares upoštevajo, bom imel vsaj dober občutek, da sem nekaj prispeval za boljšo prihodnosti.
Jan Žorž
Vaš IP naslov (ali ste na IPv6 ?):
18.118.149.55
Ravno zadnjič sem bil pozitivno presenečen, ko sem opazil da Google intenzivno crawla IPv6 verzijo naše strani.
Kar se tiče ponudnikov vsebin in tvoje ideje se tukaj pojavlja vprašanje ali je varno vsem objaviti AAAA zapise kar za primarni naslov (in ne npr. preko ipv6 poddomene). Namreč ponudniki vsebin vsekakor ne želijo poslabšati izkušnje za IPv4 uporabnike v kolikor bi imeli le-ti npr. napačno skonfiguriran IPv6 stack.
Stvar ponudnika vsebin. Za začetek bi morda lahko avtomatsko primerjal A zapis za http://www.domena in AAAA zapis za ipv6.domena, ter rezultata sicer pomaknil navzgor po lestvici, a ju prikazal z locenima linkoma.
Definitivno pa bo treba pocasi iti na www z obema zapisoma, A in AAAA. Kar nekaj je ze domen, ki so to naredile, pa ni nekih vecjih tezav. Google je opazil 0,2% userjev, ki jim page potencialno ne bi delal. Za njih je to veliko, za ostale pa skoraj zanemarljivo.
/jan
Razmišljanje gre v pravo smer. Končno se odmikamo od okolja končnih uporabnikov, industrije in ISPjev in premikamo jedro na vsebince. Ti so namreč tisti, ki morajo vse ostale navdušiti za uvedbo IPv6 oziroma jih prepričati, da brez-šestke-mi-živeti-ni. Klobasanje o tem, da naj npr država s svojim zgledom potegne voz in svet bo takoj šestiško lepši, je zame larifari. Saj vem, ponavljam se, ampak ali mi boste verjeli ali pa me morate zamenjati 🙂
Davor
Se strinjam. Država mora sicer imeti svojo tradicionalno vlogo v tem procesu (kot povsod po svetu), a sedaj je počasi čas, da kakšno potegnejo tudi vsebinci.